onsdag 1 maj 2013

Dags att besikta bilen???? Njae, det får nog anstå



Dags för bilbesiktning! Häromdagen fick jag ett brev från en av de nya ”aktörerna”, besiktningen är numera ”konkurrensutsatt”! För mig känns det märkligt att vissa saker blir utsatta för konkurrens. Vad skall man konkurrera med när det gäller bilbesiktning? Vissa fel skiter vi i? Du får igenom vilken skrothög som helst?

Nåväl den här nya ”aktören” visade sig ligga nära mig, ca 600 m, och bara 500 meter från jobbet, så det var ju bra. Men, så läste jag igenom prospektet lite mera.

Följande text står längst ner till höger på reklambladet:

”Medan vi besiktar bilen får du gärna slå dig ner och vänta, men vill du vara med under besiktningen och få tips och råd går det också bra. Vi föredrar kortbetalning på grund av säkerhetsrisker med kontanthantering”.

Besiktar bilen… visste väl att det var något lurt. Jag vill ha en besiktning jag. Säkerhetsrisker, vad tusan är det? Risk för säkerhet? Hmm…..Detta kan inte vara ett seriöst företag.  Jag åker nog till Västerslätt i alla fall även om det är 10 ggr längre. Det har trots allt blivit lite kortare nu med den nya vägen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar