torsdag 31 juli 2014

Det var då ett jävla klagande på järnvägen!

Det är ett väldigt klagande på järnvägen just nu. Var det bättre förr? Nä! Jag är benägen att hålla med Ronny Eriksson; "det var inte bättre förr, men det är värre nu"! Precis så är det. Järnvägen har i stort sett aldrig fungerat tillfredsställande. Minnet är kort. Kommer ingen i håg hur jävligt det var när SJ skötte allt? Kommer ni i håg hur man behandlades när tåget blev stående 18 timmar strax norr om Bollnäs?

Det som hänt är att nu är det en massa företag som kör på spåren och det blev s a s en överraskning, för spåren. Jag slutade nästan åka tåg i slutet på 70-talet. Efter en massa "störningar". Som jag kommer i håg det var det då, var och varannan gång som man blev stående på spåret. HAR ALLA GLÖMT ATT DET VAR SÅ, FÖRR? Om jag skall säga nåt som passagerare på senare tid (jag åker inte så mycket tåg sen 70-talet, men det händer) så är det att det FAKTISKT är oerhört mycket bättre nu! Tågen är renare, servicen är bättre och man kommer fram nästan på tidtabell! Har alla glömt hur jävligt det var? Skitigt, ingen som helst serviceanda, ständiga förseningar?

Vad säger ni om det ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar