onsdag 4 december 2013

Om Holmlund, Hip Hop och Jimmie Åkesson



Vårt kommunalråd Lennart Holmlund uppträder inte så sällan som om han var en pajas. Kort sagt jag gillar inte Holmlund. Om jag nu dristade mig till att skriva en 16-raders Hip Hop-text om hur jag skulle vilja slå honom på käften, mosa honom och så vidare, så anses det som ok. Om jag däremot skulle skriva samma sak här på min blogg så skulle det, om jag fattat rätt, vara olaga hot och åtalbart. Är inte detta ganska märkligt?

Bortsett från de juridiska krumbukterna, som vi fått nog av på sistone genom den andra pajasen Göran Lambertz, så fattar jag inte att det genom att rapptexten anses vara ett konstverk kan vara ok att hota andra, t ex politiker. Vad är föresten ett konstverk? En del av mina bloggtexter är väl nog så konstiga, eller hur?

Givetvis avser jag inte att i fysisk mening ge mig på Holmlund och jag känner verkligen ingen sympati för Jimmie Åkesson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar